Маркування шин ЕС та класи ефективності?
Європейський Союз запровадив маркування шин ЄС відповідно до Регламенту (№ 1222/2009), ідентичне та обов'язкове для всіх держав-членів ЄС. Закон поширюється на шини для легкових автомобілів, легких комерційних автомобілів та важких комерційних автомобілів, випущених після 01.07.2012.
Тестуються три різні характеристики: опір коченню, зчеплення з мокрою дорогою та шум від кочення, що видає шина на дорозі.
Маркування шин ЄС не поширюється на такі шини: шини з відновленим протектором, професійні позашляхові шини, гоночні шини, шини з додатковими пристроями для покращення зчеплення, такі як шиповані, аварійні шини T-типу, спеціальні шини для установки на транспортні засоби, вперше зареєстровані раніше 1 жовтня 1990, шини з дозволеною максимальною швидкістю 80 км/год, а також шини для дисків з номінальним діаметром 254 мм і менше, 635 мм і більше.
За допомогою цього регламенту Європейський Союз має на меті підвищення економічної та екологічної ефективності дорожнього руху, а також підвищення безпеки дорожнього руху. Крім того, це надає споживачам більшу прозорість в інформації про властивості продукту, що в свою чергу дає можливість робити більш обґрунтований споживчий вибір.
Вже під час реєстрації експерти критикують той факт, що маркування шин ЄС, на жаль, показує лише деякі характеристики продукту. Крім опору коченню, зчеплення на мокрій дорозі і шуму при коченні, які є основним напрямом маркування шин в ЄС, шини мають набагато важливіші характеристики, у тому числі в галузі безпеки. Такі, наприклад, як здатність до аквапланування, стійкість при водінні, термін служби, гальмівні властивості на сухому та мокрому покритті, поведінка у зимових умовах тощо.
Виробники шин зазначають, що результати випробувань різних інститутів та журналів залишаються важливим інформаційним джерелом для кінцевого споживача. Так як ці тести, крім стандартних вимог ЄС для маркування шин, зазвичай фокусуються на додаткових характеристиках продукту, пов'язаних з безпекою, які завжди важливі для кінцевого споживача.