Вирівнювання шин, також відоме як вирівнювання коліс, може допомогти вашим шинам правильно працювати і довше їх експлуатувати. Це також може поліпшити управління і допомогти утримати автомобіль в одному напрямку або уникнути дивних вібрацій на дорозі.
Що таке вирівнювання шин?
Вирівнювання відноситься до регулювання підвіски транспортного засобу - системи, яка з'єднує транспортний засіб з його колесами. Це не налаштування самих шин або коліс. Ключем до правильного вирівнювання є регулювання кутів шин, які впливають на те, як вони вступають в контакт з дорогою.
Як дізнатися, чи потрібно мені налаштовувати шини?
Є кілька способів дізнатися, чи потрібно вашому автомобілю вирівнювання шини. Якщо ви помітили один або декілька з цих індикаторів, ви повинні негайно перевірити кути установки автомобільних коліс за допомогою ліцензованого сервісного фахівця.
- Нерівномірний знос протектора
- Автомобіль притягається вліво або вправо
- Ваше рульове колесо знаходиться поза центром при русі прямо
- Відбувається вібрація рульового колеса
Розвал, сходження, кастер
При перевірці шин технік звертає увагу на три речі:
1. Розвал
Це внутрішній або зовнішній кут шини при огляді спереду автомобіля. Занадто великий внутрішній або зовнішній нахил, також відомий як негативний і позитивний розвал, відповідно, вказує на неправильне вирівнювання і вимагає корегування. Зношені підшипники, кульові шарніри і інші частини підвіски коліс можуть сприяти невідповідності розвалу.
2. Сходження
На відміну від вирівнювання розвалу, вирівнювання сходження - це ступінь, в якій ваші шини повертаються всередину або назовні, якщо дивитися зверху. Якщо це збиває з пантелику, просто встаньте і подивіться на свої ноги. Вигніть їх всередину до центру вашого тіла. Коли шини на вашому автомобілі розташовані під кутом однаково (пам'ятаєте, ми дивимося з висоти пташиного польоту), ми називаємо це збігом ніг. Вигніть свої ноги назовні - це означає, що є випадання. Тоді шини вимагають регулювання.
3. Кастер
Кастер допомагає збалансувати рульове управління, стійкість і поворот. Зокрема, це кут осі рульового колеса, якщо дивитися з боку вашого автомобіля. Якщо у вас позитивний кастер, вісь керма нахиляється до водія. З іншого боку, негативний кастер означає, що вісь керма нахиляється до передньої частини вашого автомобіля.
Чому виникає питання про вирівнювання шин?
Неправильне розташування коліс або шин може привести до зносу шин нерівномірно і передчасно. Ось деякі конкретні типи надмірного зносу протектора, пов'язані з неправильною установкою кутів коліс:
- Знос крайок
Шини мають знос крайок, коли протектор гладкий з одного боку і гострий з іншого. Це зазвичай є ознакою поганого сходження коліс.
- Односторонній знос
Цей тип зносу протектора означає, що всередині або зовні протектор значніше зношений, ніж центр протектора. Такий тип зносу викликає позитивний або негативний розвал.
- Пилкоподібний знос протектора
Це відбувається, коли одна сторона блоків протектора зношується швидше, ніж інша в окружному напрямку. Коли ви проводите своєю рукою протектором, він буде схожим на зуби, якщо дивитися з боку. Пилкоподібний знос протектора може бути ознакою невідповідного тиску або відсутності обертання.
Якщо вас є які-небудь з цих незвичайних типів зносу, ви повинні попросити техніків перевірити кути установки коліс. Запобігання зносу шин є хорошою причиною для підтримки правильності регулювання вашого колеса, наслідки зсуву можуть також проявлятися на характеристиках автомобіля. Наприклад, автомобіль, який тягнеться в бік або некерований, ймовірно, має проблему з кутами установки коліс.
Балансування шин
Балансування відрізняється від вирівнювання шин. Балансування шин або коліс відноситься до компенсації за будь-який дисбаланс в комбінації шин / коліс і часто виконується в поєднанні з вирівнюванням. Існує два основних типи дисбалансу шини / колеса, які потребують корекції - статична (одиночна площина) і динамічна (подвійна площина).
Статичний тип вирівнює баланс тільки на одній площині - в вертикальному русі, що може викликати вібрацію. З іншого боку, динамічний дисбаланс враховує баланс в двох площинах - вертикальному і горизонтальному рухах. Обидва типи дисбалансу вимагають використання спеціальної балансувальної машини, яка допоможе вирішити всі проблеми.
Щоб почати балансування шин, технік встановить їх на правильні диски і налаштує тиск на оптимальну надутість. Потім кожна шина проходить по центральному каналу балансувальної машини. Машина обертає шину з високою швидкістю для вимірювання дисбалансу комбінації коліс / шин. Вона сигналізує про те, яку вагу має додати техніка для балансування шини і визначає області, на яких потрібно вагу.
Балансування шин необхідне для правильного догляду за шинами з тієї ж причини, що і вирівнювання коліс: запобігання передчасного зносу протектора. Наявність шин з правильними кутами і балансом кожні 5000-6000 миль може допомогти збільшити термін служби і загальну продуктивність.